fgf
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 19
دیروز : 5
افراد آنلاین : 1
همه : 173
چت باکس

اولين قدم براي سفر كردن با هواپيما تهيه بليط است؛ براي اين كار دو راه وجود دارد يكي اينكه حضوري به آژانس‌هاي هواپيمايي برويد و بليط خود را به صورت حضوري تهيه كنيد و  راه ديگر خريد بليط هواپيما چارتر يا سيستمي از سايت هاي معتبر نظير كي سفر مي باشد.

  • حتماً پيش از پرواز بايد كارت شناسايي معتبر و براي پروازهاي خارجي پاسپورتي كه شش ماه اعتبار داشته باشد را همراه داشته باشيد.
  • قبل از اينكه بليط خود را از شركت هواپيمايي خريداري كنيد، بهتر است شرايط و قوانين ايرلاين را مطالعه كنيد سعي كنيد وزن چمدان شما كم باشد، زيرا اگر اضافه‌بار داشته باشيد مجبور به پرداخت هزينه خواهيد شد.
  • زودتر از ساعت پرواز خود در فرودگاه حضور داشته باشيد تا بدون دغدغه و استرس كار‌هاي خود را انجام ‌دهيد و سفر آرامي داشته باشيد.
  • ·        در پروازهاي داخلي ۴۵ دقيقه و در سفرهاي خارجي يك‌ساعت‌ونيم زودتر در فرودگاه باشيد و حضور خود را به مسئولين اطلاع دهيد تا كارت پرواز را دريافت كنيد؛ مراقب باشيد شماره صندلي و كارت خود را گم نكنيد. 

  

  • ·         پس از تحويل چمدان‌ها و وسايل بايد به سالن ترانزيت برويد؛ در ابتداي اين سالن مدارك شما شامل كارت شناسايي، بليط و كارت پرواز شما بررسي مي‌شود. 
  • ·        بعد از آن براي بازرسي نهايي به سالن ترانزيت وارد مي‌شويد؛ در اين بازرسي تدابير امنيتي انجام مي‌شود و سپس با اعلام شماره پرواز و مقصد بايد سوار اتوبوس شويد تا به باند هواپيما برسيد و در آنجا با نشان دادن كارت ورود به هواپيما توسط مهمان‌داران به سمت صندلي خود راهنمايي مي‌شويد. 
  • ·        اگر از فضاي كم و تنگ رنج مي‌بريد بهتر است صندلي‌هاي كنار پنجره را رزرو كنيد در صورت پر بودن اين صندلي‌ها مي‌توانيد اين موضوع را به خود آژانس يا مسئولين اطلاع بدهيد. 
  • ·        در داخل محفظه كابين هواپيما به دليل كمبود فضا فقط مي‌توانيد ساك دستي همراه خود ببريد و توصيه مي‌شود وسايلي را در آن بگذاريد كه لازم است. در ضمن قبل از ترك خانه محدوديت سايز كيف‌دستي را چك كنيد تا دچار مشكل نشويد. 
  • ·        همراه داشتن مقدار كمي از ارز مقصد با خود مشكلي ايجاد نمي‌كند، ولي همراه داشتن پول زياد دردسرهاي زيادي از قبيل دزديده شدن و گم كردن را دارد. اگر پول زيادي لازم داريد مي‌توانيد از عابر بانك‌هاي كشور مقصد پول تهيه كنيد.

آيا توصيه‌هاي مهم هنگام پرواز را مي‌دانيد؟

  • ·        به محض نشستن بر روي صندلي خود كمربند ايمني را ببنديد.
  • ·        اگر با اعضاي خانواده سفر مي‌كنيد و دوست داريد كه در كنار يكديگر بنشينيد، بهتر است زودتر در فرودگاه حاضر شويد و اين موضوع را اطلاع دهيد.

  • ·        تا زماني كه هواپيما توقف نكرده است از جاي خود بلند نشويد.
  • ·        در هنگام پياده شدن وسايل خود را چك كنيد تا گم نشوند در غير اين صورت مي‌توانيد گم شدن وسايل خود را به مسئولين گزارش دهيد.

چگونه در هواپيما خود را سرگرم كنيم؟

براي خيلي از افراد بودن در هواپيما و يا اتوبوس كسل كننده و ملال‌آور است به‌خصوص براي كساني كه اولين بار است سفر با هواپيما را تجربه مي‌كنند.

  1. 1.     براي خيلي اين اتفاق افتاده است كه تا به سراغ كتاب مي‌روند آرام مي‌شوند، پس توصيه مي‌كنيم با خود كتاب ببريد و كتاب بخوانيد.
  2. 2.     دومين راه موسيقي است! موسيقي هم مي‌تواند شما را سرگرم كند و هم با گذاشتن هندزفري و هدفون از صداهاي مزاحم اطراف راحتتان كند.
  3. 3.     هر ايرلاين و هر آژانس مسافرتي امكانات و خدمات ويژه خود را دارند، به خاطر همين، اهميت دارد كه بليط خود را از كدام ايرلاين يا آژانس رزرو مي‌كنيد. سايت كي سفر يكي از معتبرترين سايت‌هاي گردشگري است كه با بهترين امكانات و خدمات آماده خدمت‌رساني به مسافران گرامي است. در اكثر ايرلاين‌ها امكاناتي براي تماشاي فيلم وجود دارد، مي‌توانيد با فيلم‌هايي كه تا به حال آن‌ها را نديده‌ايد خود را چندين ساعت سرگرم كنيد.
  4. 4.     اگر جزو آن دسته از افرادي هستيد كه حوصله كتاب خواندن نداريد، مي‌توانيد داستان‌هاي صوتي را دانلود كنيد و از آن در طول سفر لذت ببريد.
  5. 5.     بخوابيد! خوابيدن بر هر درد بي‌درماني دوا است! خوابيدن بهترين راه سرگرم شدن است، اگر مي‌توانيد در هواپيما بخوابيد پس خيلي خوش‌شانس هستيد و از اين فرصت استفاده كنيد و كم‌خوابي‌هاي گذشته خود را جبران كنيد!

چطور در هواپيما رفتار كنيم؟!

  • ·        به ظاهر خود برسيد! تميزي و آراستگي شما در هواپيما بسيار مهم است، سعي كنيد قبل از سفر و سوار شدن در هواپيما دوش گرفته و لباس‌هاي خود را عوض كنيد.
  • ·        هم‌صحبت پيدا كردن در طول سفر مي‌تواند باعث پيدا كردن دوستان جديد شود ولي اكثر اوقات افرادي پيدا مي‌شوند كه تمايلي به صحبت كردن ندارند! توصيه مي‌شود براي صحبت كردن با كسي اصرار نكنيد و با كساني كه تمايل دارند صحبت كنيد.

  • ·        اگر در هواپيما به شما قانوني واگذار مي‌شود با بدخلقي رفتار نكنيد و به خدمه‌ها و مهمان‌داران احترام بگذاريد.
  • ·        در هنگام سرويس‌دهي صبور باشيد تا نوبت به شما برسد؛ براي سرو غذا بايد ميزي را كه به پشت صندلي مسافر جلوي چسبيده را باز كنيد و غذا را روي آن ميل كنيد.

سايت كي سفر با بهترين خدمات همه اين شرايط را براي شما مسافرين عزيز راحت كرده است. با انتخاب سايت كي سفر آرامش و امنيت را تجربه كنيد. كي سفر برگزار كننده تور قشم ، تور كيش ، استانبول و... مي باشد. با مراجعه به سايت كي سفر به راحتي مي توانيد تور خود را آنلاين رزرو كنيد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۷:۲۱ ] [ pari ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب