fgf
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 6
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 273
چت باکس



۱- گيربكس حلزونيWorm Geared Motor :
در ساختار اين نوع گيربكس، يك ماردون فولادي و چرخ دنده حلزوني وجود دارد. نوع چرخ دنده ي اين گيربكس باعث شده است تا خاصيت خود قفل شوندگي داشته باشد. گيربكس هاي حلزوني مزاياي زيادي دارند كه از آن جمله مي توان به عملكرد مداوم و بالا، مصرف برق و سر و صداي كم، نصب آسان و عمر مفيد طولاني اشاره كرد.

گيربكس حلزونيWorm Geared Motor | الكتروموتور گيربكس دار
۲- گيربكس هليكال يا شافت مستقيمHelical Geared Motor :
يكي از پركاربردترين انواع گيربكس صنعتي است كه مي تواند تنش و فشار بالايي را نسبت به چرخ دنده هاي معمولي تحمل كند. سطح تماس در چرخ دنده هاي معمولي كم است. اين امر باعث مي شود تا نتوانند تنش و فشار زياد را تحمل كنند. در چنين شرايطي مي شكنند. در حالي كه زاويه دار بودن چرخ دنده هاي هليكال موجب مي شود تا سطح تماس آنها بيشتر شود. با افزايش سطح تماس، تنش و فشار بيشتري را تحمل مي كند. سر و صداي كم و كاركرد نرم تر از ويژگي هاي گيربكس هليكال به شمار مي روند.

گيربكس هليكال يا شافت مستقيمHelical Geared Motor | الكتروموتور گيربكس دار

۳- گيربكس مخروطي Bevel Geared Motor:
چرخ دنده هاي به كار رفته در ساختار اين نوع گيربكس از نوع مخروطي يا بول Bevel مي باشند. بازده الكتروموتورهاي گيربكس دار مخروطي بيشتر از الكتروموتورهاي گيربكس دار حلزوني با نسبت ۹۰ درجه است. گيربكس هاي مخروطي در شرايط كاركرد نرم و براي اجرام سبك كاربرد دارند. امروزه در صنايع مختلف از اين نوع گيربكس استفاده مي كنند. از كاربردهاي گيربكس مخروطي مي توان به فن ها، فيلترها، بطري پر كني، بالابرها، پمپ هاي سانتريفيوژ، تغذيه كننده مارپيچ براي مواد سبك و … اشاره كرد.

 

گيربكس مخروطي Bevel Geared Motor | الكتروموتور گيربكس دار
۴- گيربكس آويز يا شفت موازي Parallel shaft Geared Motor:
يكي ديگر از انواع گيربكس هاي صنعتي است كه ساختاري چند محوري دارد. به همين علت مي تواند گشتاورهاي بالايي را ايجاد و به صورت دائم كار كند. گيربكس آويز قادر است تا توان را همزمان به چند محور انتقال دهد.

گيربكس آويز يا شفت موازي Parallel shaft Geared Motor | الكتروموتور گيربكس دار
۵- گيربكس كرانويل پينيون Helical-Bevel Geared Motor :
اين گيربكس ها با نام گيربكس هاي شافت بغل هم شناخته مي شوند. در ساختار آن، چرخ دنده هاي هليكال و بول وجود دارند. چرخ دنده Bevel مي تواند گشتاور را در زاويه ۹۰ درجه ايجاد كند. چرخ دنده هليكال باعث مي شود تا گيربكس كرانويل به صورت نرم و بدون ضربه كار كند.

گيربكس كرانويل پينيون Helical-Bevel Geared Motor | الكتروموتور گيربكس دار
۶- گيربكس خورشيدي يا سياره اي Planetary Geared Motor :
در قسمت مركز اين گيربكس، يك چرخ دنده (خورشيد) و در اطراف آن چند چرخ دنده (سياره) وجود دارند. گيربكس خورشيدي به علت اندازه كوچك، راندمان بالا، نصب و نگهداري آسان و قيمت مناسب در صنايع مختلف به كار مي رود. اين نوع گيربكس در صنايع آب و فاضلاب، صنايع معدني، خطوط نورد فولاد، صنايع سيمان، صنايع بسته بندي، نوار نقاله، توربين بادي و … مورد استفاده قرار مي گيرد.

گيربكس خورشيدي يا سياره اي Planetary Geared Motor | الكتروموتور گيربكس دار
اجزاي اصلي الكتروموتور گيربكس دار
الكتروموتور گيربكس دار از اجزاي مختلفي تشكيل شده است كه از مهم ترين آنها مي توان چرخ دنده ها، شفت ورودي- خروجي، ياتاقان، آب بند، محفظه (پوسته) و درپوش كنترل روغن را نام برد.

اجزاي اصلي الكتروموتور گيربكس دار

– چرخ دنده :
مهم ترين قسمت گيربكس، چرخ دنده هاي آن است كه مسئول فراهم كردن سرعت و گشتاور براي سيستم هستند.

– شفت يا شافت ورودي – خروجي :
كليه شافت هاي ورودي و خروجي الكتروموتورهاي گيربكس دار از جنس فولاد هستند و در اغلب مواقع به صورت شافت يا سوراخ مي باشند.

– ياتاقان :
اين قسمت كه با نام بيرينگ گيربكس و چرخ دنده هماهنگ كننده هم شناخته مي شود، وظيفه دارد تا بارهاي شعاعي و محوري شافت هاي الكتروموتور گيربكس دار را تحمل نمايد. اين قطعه به صورت كشويي به سمت چرخ دنده ي موردنظر حركت مي كند و بعد از چفت شدن با آن، باعث حركت چرخ دنده مي گردد.

– آب بند، نشت بند يا كاسه نمد :
يكي از اجزاي اصلي الكتروموتور گيربكس دار است كه از دستگاه در برابر عوامل محيطي خارجي مانند گرد و غبار محافظت مي كند.

– محفظه (پوسته) :
معمولا محفظه هاي الكتروموتور گيربكس دار از چدن ريخته گري ساخته مي شوند. تمامي چرخ دنده هاي اين سيستم در داخل پوسته قرار دارند.

– درپوش كنترل روغن :
اين درپوش، وظيفه ي كنترل مقدار روغن در الكتروموتور را بر عهده دارد.

https://sepehrmotors.com/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ] [ ۰۳:۲۵:۳۴ ] [ pari ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب