fgf
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 9
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 276
چت باکس

سپس ضمانت اجراي قانوني پيدا مي‌ كند. در واقع طلاقي است كه همه چيز در مورد آن بر حسب توافق بوده و زن و شوهر براي اينكه از يكديگر جدا شوند، يكسري توافقاتي را انجام مي دهند كه اين نوع طلاق، طلاق باين مي باشد.

طلاق توافقي چقدر طول مي كشد؟


شعبه اي كه زوجين براي طلاق توافقي به آن مراجعه مي ‌كنند براساس نظر قاضي آن شعبه، مدت زمان اجراي طلاق توافقي ممكن است متغيير باشد. بعضي از اين قضات بر اين باور هستند كه اگر زمان طلاق توافقي طولاني شود، امكان دارد زوجين از تصميم خود بازگردند و تصميم به ادامه زندگي گيرند.
بعد از ثبت نام در سامانه ثنا، زوجين براي مشاوره به مراكز مشاوره معرفي مي ‌شوند. جلسات مشاوره معمولا 1 تا 5 جلسه است. البته تعداد جلسات مشاوره به شرايط زوجين و مركز مشاوره بستگي دارد، كه اين مدت زمان ممكن است تا 45 روز طول بكشد. بعد از جلسات مشاوره اگر زوجين همچنان تصميم به جدايي داشتند، گواهي عدم انصراف براي آنها از سوي مركز مشاوره صادر مي ‌شود.
با تحويل اين گواهي به دفتر الكترونيك قضايي، دادخواست طلاق توافقي ثبت و به دادگاه ارجاع مي ‌گردد. دادگاه بعد از بررسي دادخواست، راي طلاق توافقي را صادر و زوجين مدت 3 ماه فرصت دارند تا به دفتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه و نسبت به جاري شدن صيغه طلاق اقدام نمايند. بعد از 3 ماه اين گواهي فاقد اعتبار بوده و بايد تمام مراحل مجددا طي شود. بنابراين اگر طلاق توافقي بدون وكيل و به وسيله خود زوجين ثبت و اقدام شود، معمولا حدود 3 الي 4 ماه زمان خواهد برد.


ولي اگر با داشتن وكيل اين اقدامات انجام شود، طلاق توافقي در مدت 1 ماه به نتيجه مي ‌رسد.

شرايط طلاق توافقي با حضور وكيل


• حضور زوجين در دفتر وكيل
• تكميل توافقنامه طلاق توافقي به امضاي زوجين
• اعطاي وكالت به وكيل
• انجام تمام مراحل طلاق توافقي توسط وكيل
• به ازاي هر موكل يك وكيل گرفته مي ‌شود و امكان گرفتن يك وكيل براي هر دو طرف نمي ‌باشد.
در صورت داشتن حق طلاق از طرف زوج و حضور نداشتن زوج در جلسه مشاوره و قرارداد با وكيل، حتما زوجه بايد وكالت طلاق از زوج را داشته باشد. در غير اينصورت حضور زوج نيز اجباري مي باشد.

https://silverbookco.com

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ] [ ۰۳:۱۴:۳۲ ] [ pari ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب