fgf
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 5
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 272
چت باکس

در صورتي كه اكثر تغييرات رنگ در ظروف پلاستيكي به راحتي قابل بازگشت هستند. در ادامه به شما راهكارهايي براي رفع زردي ظروف پلاستيكي ارائه مي‌دهيم. ضمنا توصيه مي‌شود پيش از انجام هر اقدامي، نكات ايمني را رعايت كنيد.

رفع زردي ظرف پلاستيكي با استفاده از محلول سفيد كننده
در صورتي كه آب و شوينده معمولي قادر به پاك كردن زردي ظروف پلاستيكي نباشد، احتمالا اولين گزينه شما محلول سفيد كننده است. نكته قابل توجه درباره اين روش، مضر بودن تركيب پلاستيك و محلول سفيد كننده است. بنابراين اين روش چندان توصيه نمي‌شود؛ اما اگر زماني مجبور به استفاده از اين روش شديد از رعايت نكات ايمني مانند استفاده از ماسك و دستكش اطمينان حاصل كنيد. پس از آن مراحل زير را براي تميز كردن ظروف پلاستيكي به وسيله سفيد كننده دنبال كنيد.

محلول سفيد كننده را با ميزان مناسبي از آب رقيق كنيد. بهترين تركيب براي رقيق كردن سفيد كننده، يك واحد سفيد كننده و 10 واحد آب است. البته شما مي‌توانيد اين تركيب را بسته به نياز خود، كم و زياد كنيد.
در مرحله دوم لازم است ظرف پلاستيكي خود را در محلول به دست آمده بگذاريد به طوري كه تمام قسمت‌هاي آن در محلول فرو برود. سپس با توجه به ميزان جرم ظرف، به مدت 30 تا 60 دقيقه بگذاريد ظرف در محلول بماند.
بعد از اتمام زمان گفته ظرف را از تركيب آب و سفيد كننده خارج كنيد و با استفاده از آب و شوينده مناسب آن را بشوييد. هنگام شستشو دقت داشته باشيد كه ظرف به خوبي از محلول سفيد كننده پاك شود. زيرا محلول سفيد كننده براي بدن مضر است و ورود آن به بدن عواقب خطرناكي در پيش دارد.
در مرحله آخر بگذاريد ظرف به صورت طبيعي خشك شود. فراموش نكنيد كه در همه مراحل ذكر شده، استفاده از ماسك و دستكش را فراموش نكنيد.
سفيد كردن ظروف پلاستيكي با پراكسيد هيدروژن
پراكسيد هيدروژن، معمولا با نام آب اكسيژنه شناخته مي‌شود. استفاده اصلي از اين ماده براي ضد عفوني كردن زخم است. البته استفاده از پراكسيد هيدروژن صرفا به ضد عفوني خراش‌هاي پوستي خلاصه نمي‌شود. پراكسيد هيدروژن در تميز كردن ظروف پلاستيكي زرد شده هم كمك مفيدي به شما مي‎‌كند. آب اكسيژنه در اصل يك محلول شيميايي محسوب مي‌شود؛ اما از طرفي استفاده از آن براي پاك كردن لكه ظروف پلاستيكي بسيار ايمن‌تر از سفيد كننده و لكه بر است. ايمن‌تر بودن پراكسيد هيدروژن به معناي عدم رعايت نكات ايمني نيست. بنابراين هنگام استفاده از اين ماده، شما بايد از ماسك و دستكش استفاده و نكات ايمني را رعايت كنيد.

پراكسيد هيدروژن به خوبي زردي پلاستيك‌ها را از بين مي‌برد؛ اما استفاده از اين روش زمان بيشتري نسبت روش‌هاي ديگر نياز دارد. استفاده از آب اكسيژنه براي از بين بردن زردي پلاستيك به شرح زير است:

در يك ظرف مناسب به ميزان مورد نياز پراكسيد هيدروژن بريزيد و به آن پودر لباسشويي اضافه كنيد. نسبت استفاده از پودر لباسشويي، يك چهارم قاشق چاي‌خوري در 4 ليتر پراكسيد هيدروژن است.
شما مي‌توانيد ظروف پلاستيكي خود را به مدت 2 تا 6 ساعت در محلول به دست آمده بگذاريد. اين مدت زمان به ميزان كثيفي و زردي ظرف شما بستگي دارد.
پس از طي شدن مدت زمان مناسب، ظرف خود را بدون آبكشي مقابل نور خورشيد قرار دهيد. بعد از مدتي شما شاهد از بين رفتن زردي ظرف خود مي‌شويد.
زماني كه از سفيد شدن ظرف پلاستيكي مطمئن شديد، ظرف را با استفاده از آب و مايع ظرفشويي بشوييد.
تميز كردن پلاستيك زرد شده با سركه
اگر مواد شوينده، زردي ظرف پلاستيكي را از بين نبرد، مي‌توانيد استفاده از سركه را امتحان كنيد. سركه خاصيت اسيدي دارد اما ماده شيميايي محسوب نمي‌شود. چيزي كه موجب مي‌شود سركه قادر به از بين بردن زردي و كدري باشد همين خاصيت اسيدي آن است. سركه، يك پاك‌كننده طبيعي به شمار مي‌آيد. با وجود طبيعي و بي خطر بودن سركه، همچنان نمي‌توان از آن براي پاك كردن هر لكه و آلودگي استفاده كرد. براي مثال پاك كردن لكه‌هاي روي پارچه با سركه چندان راه مناسبي نيست. براي تميز كردن پلاستيك زرد شده با سركه از مراحل زير استفاده كنيد.

محلولي از تركيب مساوي آب و سركه درست كنيد و در ظرف پلاستيكي زرد شده بريزيد.
با توجه به ميزان لك و كدر بودن ظرف، از 30 دقيقه تا 1 روز كامل ظرف خود را در محلول آب و سركه قرار دهيد و بگذاريد بماند.
در مرحله سوم پس از اطمينان پيدا كردن از رفع زردي ظرف، با استفاده از آب و مايع ظرفشويي، آن را بشوييد و حتي المقدور در نور آفتاب خشك كنيد.
تميز كردن ظروف پلاستيكي با استفاده از جوش شيرين
در صورتي كه استفاده از روش‌هايي مانند لكه‌بري با سركه كافي نبود، شما مي‌توانيد براي تميز كردن ظروف پلاستيكي از جوش شيرين استفاده كنيد. جوش شيرين ماده‌اي غير شيميايي و خوراكي است. به همين دليل در صورت باقي ماندن روي ظرف آسيبي به بدن وارد نخواهد كرد. براي اثرگذاري جوش شيرين بر لكه‌هاي ظروف پلاستيكي، لازم است مراحلي را به ترتيب زير اجرا كنيد.

با استفاده از يك فنجان جوش شيرين و مقداري آب محلولي خميري شكل درست كنيد. خمير به دست آمده را با استفاده از يك اسفنج نرم، به آرامي بر روي قسمت‌هاي زرد شده ظرف بكشيد.
پس از پاك شدن لكه‌ها از روي ظرف، آن را آب‌كشي كنيد و اجازه دهيد در نور آفتاب يا به صورت طبيعي خشك شوند.
همچنين در صورتي كه تركيب آب و جوش شيرين اثرگذاري چنداني نداشت، مي‌توانيد از سركه به جاي آب استفاده كنيد و مراحل بالا را مجددا تكرار كنيد.
پاك كردن زردي ظروف پلاستيكي با استفاده از لكه‌بر
لكه‌برها محلول‌هاي پاك كننده‌اي هستند كه مي‌توانيد آن‌ها را به صورت آماده از فروشگاه‎‌ها خريداري كنيد. محلول لكه‌بر حاوي مقداري سفيد كننده، شوينده و لكه‌بر است و كارايي خوبي در از بين بردن انواع لكه از خود نشان مي‌دهد. استفاده از اين روش آسان است؛ زيرا ديگر نيازي نيست شما مواد را به نسبت مناسب با يكديگر تركيب كنيد. البته هنگام استفاده از اين ماده بايد دقت و مراقبت بسيار زيادي به خرج دهيد. اين ماده تماما از مواد شيميايي تشكيل شده است. پس هنگام استفاده از اين ماده اكيدا از ماسك و دستكش استفاده كنيد. براي پاك كردن زردي ظروف پلاستيكي با استفاده از لكه‌بر، طبق مراحل زير عمل كنيد.

پاك كردن زردي ظروف پلاستيكي

ابتدا ظروف پلاستيكي را با استفاده از آب و مايع ظرفشويي بشوييد تا از هرگونه آلودگي و چربي زدوده شود.
مقداري از لكه‌بر را با استفاده از يك اسفنج به قسمت‌هاي زرد و كدر ظرف خيس شده بكشيد. براي اين كار كمي صبر به خرج دهيد، زيرا ممكن است از بين رفتن لكه‌ها مقداري طول بكشد.
پس از اينكه زردي ظرف از بين رفت، ظرف را با آب و مايع شوينده بشوييد. هنگام شستشو مطمئن شويد كه لكه‌بر به خوبي از ظرف پاك شده است.

https://naserplast.com/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ] [ ۰۳:۳۰:۱۹ ] [ pari ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب