fgf
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 31
دیروز : 5
افراد آنلاین : 1
همه : 185
چت باکس

نحوه چاپ روي فلز

بهترين دستگاه براي چاپ دستگاه فلت بد يووي است كه قادر است جوهر را به صورت مستقيم بر روي فلز ريخته و كار چاپ را انجام دهد. در اين چاپ معمولا از جوهرهاي مرغوب استفاده مي‌شود، چرا كه بايد ثبات رنگ داشته باشند و در برابر عوامل آسيب زاي بيروني از بين نروند. هنگامي كه طرح يا نوشته بر روي صفحه فلزي چاپ شد، جوهر آن توسط تابش نور يووي خشك مي‌شود. خشك شدن جوهر بايد به سرعت انجام گيرد وگرنه جوهر بر سطح كار حركت مي‌كند و كيفيت چاپ را كاهش مي‌دهد. چاپ چند لايه روي فلز نيز انجام مي‌گيرد كه البته ثبات رنگ آن بايد بالاتر باشد.

مركب چاپ روي فلز

مركبي كه براي چاپ روي فلز استفاده مي‌شود بايد ماندگاري مطلوبي داشته باشد، در غير اين صورت تحت شرايط آب و هوايي مختلف دوام نخواهد آورد. امروزه برخي چاپخانه‌ها براي كاهش هزينه‌هاي چاپ از مركب‌هاي چيني استفاده مي‌كنند كه كيفيت چندان بالايي ندارند و پس از مدتي ظاهر زيباي خود را از دست مي‌دهند و حالتي رنگ پريده به خود مي‌گيرند.

چاپ-روي-فلز-طلايي بهترين دستگاه چاپ روي فلز

از جمله بهترين دستگاه‌هايي كه براي چاپ روي فلز و كلا اجسام سخت كاربرد دارند، ليزر فايبر هستند كه با كمك آن‌ها مي‌توان هر نوع چاپي را بر روي اجسام سخت مثل فلز اعمال كرد. اين دستگاه با داشتن هد چاپ دقيق، كمترين درصد خطا را دارد. پرينتر هاي موجود در نيوارت قابليت مصرف جوهرهاي مختلف را دارد كه مشتري بسته به نياز مي‌تواند انتخاب كند كه كار چاپ با جوهر ارزان قيمت انجام شود يا با جوهر قدرتمند و گران‌تر. معمولا براي چاپ موقتي از جوهرهاي ارزان قيمت استفاده مي‌كنند تا هزينه‌ها كاهش يابد؛ اما چنان‌چه قصد چاپ براي مدتي طولاني داريد، بهتر است كيفيت را مد نظر قرار دهيد، چرا كه دوام آن از ارزش خريد شما كم نخواهد كرد.

چاپ تصاوير رنگي روي فلز

در گذشته چاپ روي فلز به چاپ نوشته‌ها و طرح‌هاي ساده و تك رنگ محدود بود ولي كم كم با پيشرفت دستگاه‌هاي چاپ امكان رنگ‌بندي بيشتر در اين مدل چاپ ايجاد گرديد. امروزه تصاوير رنگي نيز بر روي انواع سطوح فلزي با بهره‌گيري از روش‌هاي نوين استفاده از ليزر قابل چاپ هستند. امكان توليد تصاوير رنگي بر روي فلزات در حال حاضر بدون محدوديت سايز وجود دارد و انواع تصاوير كوچك و بزرگ بر روي انواع ورق‌هاي فلزي قابل چاپ هستند. اين كار را محققان دانشگاه سنت پترزبورگ آزمايش كردند كه تغيير پارامترهاي پردازش ليزر، به كنترل ميزان چگالي يك ورق فلزي منجر شد و توانست محدوده وسيع دمايي به آن ببخشد تا تصاوير رنگي با طيف رنگي را به صنعت چاپ روي فلزات وارد كند.

چاپ روي قوطي‌هاي آهني

قوطي‌هاي آهني كه امروزه در سطحي گسترده وارد دنياي خوراكي‌ها شده‌اند، براي نمايش برند و يا تاريخ انقضا نيازمند گذر از خط توليد چاپ روي فلز هستند. موردي كه در اين زمينه بسيار حائز اهميت است، كيفيت چاپ است. در واقع چاپ روي قوطي بايد در برابر گرما مقاوم باشد و به سادگي قابل پاك شدن نباشد. براي چاپ روي قوطي كنسرو مقاومت در برابر دما امري مهم است، چرا كه پس از جوشاندن كيفيت ظاهري قوطي تغييري نبايد بكند. در اين راستا از دستگاه‌هاي چاپ پيشرفته و رنگ‌هاي مقاوم در برابر گرما استفاده مي‌شود تا ماندگاري لازم را براي رنگ و طرح يا تاريخ انقضاي كنسرو به ارمغان بياورد.

قيمت چاپ روي فلز

براي قيمت‌گذاري عمليات اين مدل از چاپ فاكتورهايي در نظر گرفته مي‌شود كه به توضيح برخي از مهم‌ترين آن‌ها مي‌پردازيم: كيفيت جوهر: هرچه در چاپ از جوهر با كيفيت‌تري استفاده شود، قيمت نهايي كار افرايش مي‌يابد. البته ماندگاري و كيفيت كار نيز رضايت بخش خواهد بود. سايز چاپ: سايز ورقه‌هاي فلزي كه قرار است كار چاپ روي آن‌ها انجام گيرد، بر روي قيمت تاثيرگذار است. طرح چاپي: طرح‌هايي كه قرار است روي فلز چاپ شوند از لحاظ سادگي و پيچيدگي و همچنين تنوع رنگي در برآورد قيمت اين كار نقش دارند.

آشنايي با چاپ روي كاشي:

يكي از مواردي كه در چاپ روي اجسام كاربرد زيادي دارد، چاپ روي كاشي است. اين كار از گذشته تا كنون به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌شده است. امروزه در روش‌هاي نوين چاپِ رويِ كاشئ به صورت مستقيم انجام مي‌شود و بدون محدوديت انواع طرح‌ها را مي‌توان بر روي كاشي‌هاي مختلف اعمال كرد. مجتمع چاپ هنر نوين با در اختيار داشتن دستگاه­هاي چاپ ديجيتال امروزي اين مدا چاپ را با كيفيت بالا انجام مي­دهد و در اين راستا از جوهرهاي مرغوب با قابليت شستشو استفاده مي­كند. در نتيجه كيفيت نهايي كار مطلوب خواهد بود و از آن براي مصارف بلندمدت يا حتي فضاهاي خارجي نيز مي‌توان استفاده كرد.

روش‌هاي چاپ روي كاشي

فلت

روش فلت يكي از روش‌هاي قديمي براي نقش اندازي كاشي است كه رنگ توسط شابلون بر روي كاشي ريخته شده و سپس با يك تيغه رنگ روي كاشي پخش مي‌گردد. در اين روش شفافيت زيادي حاصل نمي‌شود.

روتوكالر

در روش روتوكالر كه يكي از روش‌هاي رايج است، حكاكي طرح توسط ليزر در ابتدا روي سيلندرهاي استوانه‌اي انجام مي‌شود و در ادامه با تماس سيلندر بر روي سطح كاشي، چاپ صورت مي‌گيرد.

ديجيتال

اين روش كه با استفاده از دستگاه‌هاي چاپ ديجيتال انجام مي‌گيرد، امروزه بهترين روش چاپ روي كاشئ به شمار مي‌رود. در حال حاضر پرينترهاي مدرني براي اين كار وجود دارند كه بدون هيچ‌گونه تماسي با سطح كاشي عمليات چاپ را انجام مي‌دهند.

روش يووي

براي چاپ طرح‌هاي برجسته معمولا از اين روش استفاده مي‌شود كه براي فضاي داخلي ساختمان بيشتر كاربرد دارند. تنها لازم به ذكر است اين مدل كاشي‌ها نبايد در برابر نور مستقيم خورشيد قرار گيرند، زيرا به سرعت تغيير حالت مي‌دهند وظاهري رنگ پريده پيدا مي‌كنند.

كوره‌اي

در اين روش از رنگ‌هاي با كيفيت بهره مي‌گيرند، و لذا كيفيت نهايي مطلوب خواهد بود و البته ماندگاري طرح چاپي نيز افزايش خواهد يافت.

سابليميشن

در اين روش مي‌توان بدون محدوديت از رنگ‌هاي مختلفي استفاده كرد. از جمله ويژگي‌هاي مخصوص اين روش، چاپ براق است كه بر روي كاشي بسيار جلوه زيبايي خواهد داشت.

كاربردهاي چاپ روي كاشي

معمولا در محيط­هايي كه قابليت نصب تابلو وجود ندارد از نصب كاشي استفاده مي­كنند و براي زيباسازي محيطي نيز طرح­هاي دلخواه را بر روي كاشي چاپ مي­كنند. از كاربرد هاي اين چاپ، ميتوان به استفاده در حمام ، استخر ، سونا ، جكوزي ، اتاق ، فضاي خارجي و … اشاره كرد. اين چاپ، بدون محدوديت طرح انجام مي‌گيرد و لذا مي­توان يك تصوير را در قالب­هاي مختلف روي كاشي اعمال كرد. حتي چاپ عكس بر روي كاشي به صورت پازل نيز امكان­پذير است كه هنگام نصب با چينش مخصوص طرح كامل نمايان مي­شود.  

چاپ تصوير روي كاشي پازلي

چنان­چه مجموعه­اي از كاشي­ها را كنار يكديگر قرار دهند و يك تصوير واحد نمايش داده شود، اصطلاحا به آن­ها كاشي پازلي گفته مي شود. از اين مدل كاشي­ها در محيط­هاي مختلفي براي زيباسازي استفاده مي­شود كه تقريبا حالت يك تابلوي پازلي را القا مي­كنند. براي چاپ تصاوير پازلي بر روي كاشي تصوير اوليه توسط مشتري ارائه مي­گردد، سپس عمليات چاپ روي كاشي با استفاده از دستگاه­هاي پيشرفته تحت نظارت كادري مجرب انجام مي­پذيرد.

مقدمه اي بر چاپ روي ماشين:

با گسترش دنياي تبليغات براي به نمايش گذاشتن يك پيام تبليغاتي از پوستر، بنر، استيكر و… در محيط‌هاي مختلف استفاده مي‌شود. يكي از راه‌هاي تبليغ در سطح شهر چاپ تبليغات بر روي ماشين است كه بازديد بالايي به ارمغان مي‌آورد. امروزه بر روي انواع وسايل نقليه امكان‌پذير است. اين كار بسته به نوع استفاده به دو روش دائم و موقتي انجام مي‌شود. مجتمع چاپ هنر نوين با استفاده از دستگاه‌هاي پيشرفته آماده ارائه انواع خدمات مرتبط با چاپ و همكاري با برندهاي مختلف است. چنان‌چه براي بازاريابي قصد چاپ تبليغات بر روي ماشين را داريد، مي‌توانيد با ما تماس بگيريد.

انواع چاپ روي ماشين

همان‌طور كه ذكر كرديم بسته به مدت زمان ماندگاري چاپ، آن را به موقت و دائم تفكيك مي‌كند. چاپ موقت همان چاپ استيكر بر روي ماشين است كه براي تبليغات در بازاريابي از اهميت به سزايي برخوردار است. استيكرها كلا دو دسته هستند كه عبارتند از:

شيشه‌اي شيري

استيكر شيشه‌اي از دو طرف قابل مشاهده است ولي استيكر شيري يك رو بوده و به همين خاطر براي چاپ روي ماشين كاربرد دارد. اين متريال به گونه‌اي طراحي شده كه از يك سمت چسب‌دار است و به بدنه وسايل نقليه مي‌چسبد. معمولا زمينه اين استيكرها سفيد رنگ است و قابليت چاپ انواع تصاوير با رنگ‌هاي متنوع بر روي آن‌ها وجود دارد.

مقدمات چاپ

از آن‌جايي كه اين امر تحت شرايط فضاي باز قرار خواهد گرفت، لذا بايد قبل از اقدام به چاپ مواردي را تحت نظر داشت كه ماندگاري چاپ حدالامكان بالا رود. بدنه وسايل نقليه مختلف ابتدا بايد چربي‌زدايي شوند، در غير اين‌صورت استيكر به خوبي نخواهد چسبيد. از ديگر مقدمات چاپ تهيه استيكر با كيفيت است كه گيرايي لازم را داشته باشد و به خوبي روي بدنه فيكس شود. هرچه كيفيت چاپ بهتر باشد، طول عمر آن در فضاي باز و آسيب‌هاي آن مثل: نور خورشيد، باد و باران و… بهتر خواهد بود.

جوهر چاپ روي ماشين

جوهرهايي كه به منظور چاپ بر روي اجسام مختلف نظير وسايل نقليه استفاده مي‌شوند بايد كيفيت مطلوبي داشته باشند تا در برابر عوامل آسيب زاي محيطي ماندگاري خود را حفظ كنند. جوهر مخصوص اين نوع چاپ در كشورهاي مختلف توليد مي‌شود و درجه مرغوبيت آن‌ها متفاوت است. جوهرهاي چاپ روي ماشين اغلب ساخت كشورهاي: چين، كره جنوبي، اروپا و آمريكا هستند. جوهرهاي ارزان قيمت شايد از لحاظ كمي در كوتاه مدت موجب صرفه جويي در هزينه‌ها شوند اما در نهايت كيفيت مطلوب را نخواهند داشت و به زودي از بين خواهند رفت. در ميان جوهرهايي كه در چاپ استيكر بر رويِ ماشين استفاده مي‌شود، جوهرهاي آمريكايي مرغوب‌تر هستند و به عنوان ماندگارترين جوهر چاپي در حال حاضر شناخته مي‌شوند. اگر قصد چاپ استيكر بر روي ماشين را داريد مي‌توانيد سفارش خود را مبتني بر مصرف جوهر آمريكايي ثبت كنيد تا از كيفيت بي‌نظير آن بهره‌مند شويد.

مزاياي چاپ روي ماشين

اين چاپ را مي‌توان با صرف هزينه‌اي كم انجام داد. در اين راستا تبليغات با هزينه‌اي مقرون به صرفه ولي بازديد مطلوب عملي مي‌شود. هدف اصلي از تبليغ كسب درآمد بيشتر است و اين هدف را با صرفه هزينه‌اي كم محقق مي‌كند. چاپ روي وسايل نقليه به عنوان يكي از بهترين راه‌هاي تبليغات محسوب مي‌شود كه در سطح شهر توجه مخاطبان زيادي را به خود جلب مي‌كند. اين روش چاپ بدون محدوديت در سايزهاي مختلف براي انواع وسايل نقليه امكان پذير است. چاپ طرح‌هاي متنوع و جذاب نيز به دلخواه مشتري بدون محدوديت طرحي يا رنگي صورت مي‌گيرد. براي انجام انواع تبليغات در هر زمينه‌اي مي‌توان از آن بهره برد. جنس استيكر مخصوص چاپ روي ماشين به طور متداول براي چاپ استيكر بر روي ماشين از دو جنس مات و براق بهره‌مند مي‌شوند. هر دوي اين جنس‌ها براي چاپ تبليغات كاري كاربرد دارند كه در ادامه به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم:

استيكر مات:

بيشترين استفاده از چاپ استيكر بر رويِ ماشين را از اين جنس انجام مي‌دهند كه خود به دو نوع تقسيم مي‌شود و زمينه سفيد رنگي دارد.

استيكر شفاف و براق:

اين استيكر به صورت پشت چسب‌دار در بازار موجود است و چسباندن آن رويِ بدنه وسايل نقليه نيازمند مهارت بالايي است، چرا كه ظرافت خاصي دارد و نياز به دقت بالا براي چسباندن آن ضروري است

چسباندن استيكر روي ماشين | نصب چاپ روي ماشين

چسباندن استيكر بر رويِ ماشين كاري نسبتا دشوار است، چرا كه معمولا بدنه وسايل نقليه داراي ناهمواري‌هاي زيادي هستند. ديواره خارجي ماشين كه استيكر بايد روي آن قرار گيرد ممكن است فرو رفته يا برآمده باشد؛ لذا كار نصب را بهتر است از افراد متخصص خواست.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۰:۲۰ ] [ pari ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب