fgf
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 1
افراد آنلاین : 1
همه : 274
چت باکس

همين عامل سبب مي‌شود، استيل بهترين گزينه براي ساخت اين سازه‌ها محسوب مي‌شود.

همانطور كه مي‌دانيد استيل از آلياژهاي بر پايه آهن تشكيل شده است. از كروم، نيكل و موليبدن مي‌توان به مهم‌ترين عناصر اصلي آلياژ استيل نام برد. اين عناصر سبب افزايش مقاومت و استحكام در برابر خوردگي مي‌شوند.

درواقع كروم درون استيل با تشكيل يك لايه اكسيد مقاوم در برابر خوردگي، مانع از رسيدن مواد شيميايي و اكسيژن به سطح استيل مي‌شود. به همين دليل كاربرد استيل در نيروگاه‌ها بسيار زياد است.

    سيستم بويلر، دومين كاربرد استيل در نيروگاه‌ها

در نيروگاه‌ها به مقدار زيادي ساخت ديگ‌هاي بخار استيل مشاهده مي‌شود. ديگ بخار يك مخزن سربسته است كه در آن آب يا سيالات ديگر گرم مي‌شوند و تبديل به بخار گرم خواهند شد. ديگ‌هاي بخار را به دليل اينكه بايد در برابر خوردگي مقاوم باشند، از آلياژ‌هاي استيل مي‌سازند.

به طور معمول براي ساخت ديگ‌هاي بخار در نيروگاه‌ها از ورق استيل 304 يا 316 استفاده مي‌شود. اين دو آلياژ مقاومت بسيار بالايي در برابر مواد خورنده از خود نشان مي‌دهند.

    مبدل‌هاي حرارتي

يكي ديگر از كاربردهاي استيل در نيروگاه‌ها، استفاده از آنها به منظور ساخت مبدل‌هاي حرارتي است. از مبدل حرارتي براي انتقال حرارت بين دو سيال با دماي متفاوت استفاده خواهد شد. جالب است بدانيد از مبدل حرارتي فقط در نيروگاه‌ها استفاده نمي‌شود؛ بلكه رادياتورهاي منازل، خودرو ، صنايع غذايي و ... نيز از جمله نمونه‌هاي مبدل حرارتي به حساب مي‌آيند.

در گذشته از آلومينيم به دليل قيمت پايين و دسترسي راحت استفاده مي‌شده است. اما امروزه با گسترش كاربرد استيل در نيروگاه‌ها، براي ساخت مبدل‌هاي حرارتي از استنلس استيل استفاده مي‌شود.

دوام و طول عمر بالا، مقاومت در برابر خوردگي و استحكام بسيار زياد استيل، اين آلياژ را به يكي از بهترين گزينه‌هاي ساخت مبدل‌هاي حرارتي تبديل كرده است.

https://steeltamadonsadri.com

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ] [ ۰۳:۲۰:۴۳ ] [ pari ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب